Love from Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Tessa Lekkerkerker - WaarBenJij.nu Love from Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Tessa Lekkerkerker - WaarBenJij.nu

Love from Bali

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Mei 2014 | Indonesië, Jimbaran

Hi allemaal!
De tijd vliegt, zit hier nu al 5 weken... Heb het heel erg naar m'n zin hier! Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer een schreef, het is wel een hele lange geworden! Het eerste weekend zijn we naar de gili eilanden gegaan, naar Trawangan, hoort bij Lombok. We kwamen op vrijdagmiddag aan, na een zoektocht naar een geschikt hotelletje zijn we naar het strand gegaan, dat heel mooi is, daarna zijn we uit eten gegaan. 's Avonds was er een beachparty, wat wel leuk was om te zien was dat er eigenlijk alleen maar buitenlanders waren en het was ook zo druk! Merkte al meteen beetje die reizigersinstelling, zelfs bij de rij bij de wc maak je vrienden haha!
De volgende dag heb ik m'n eerste duik gedaan, ik zat er al een tijdje aan te denken m'n padi te gaan halen maar ik wilde eerst een proefduik doen, en die beviel! De rest van het weekend bestond ook uit heel veel zon, nog wat strand en zwemmen. Zondagmiddag hadden we de boot terug naar Bali weer gepakt.

Die week was m'n eerste week lesgeven, was best wel spannend! Ik had geen idee wat voor niveau de kinderen hadden, hoeveel het er zouden zijn, of de kinderen een beetje lief zouden zijn etc. Ik moest samen lesgeven met Sofia, een Zweeds meisje die ze al een paar weken lesgaf. Het was wel fijn dat zij er al ervaring mee had natuurlijk, even een dagje meeliften. De volgende dag mocht ik al meteen alleen lesgeven, Sofia was ziek.. Het ging wel goed gelukkig! De kindjes waren zo lief! De klas was second grade, dus rond een jaar of 8/9, bestond uit veel meisjes en ze wilden heel graag leren, de ideale klas! "You want to play a game?" "Noooo learn learn!" Zo lief! Ik heb die week nog een 2 dagen zonder Sofia lesgegeven, maar dat ging allemaal hartstikke goed. Op vrijdag, m'n 'laatste' dag (week erop had ik adventureweek) kreeg ik van iedere leerling allemaal cadeautjes, te lief!!! Ik werd helemaal volgeladen met snoep, schriftjes en sleutelhangers, liiiiief!!

Dat weekend gingen we touren, op zaterdagochtend vertrokken we met 2 taxi's die we voor het hele weekend hadden. De eerste stop was bij een plantage, de gids was een heel schattig balinees mannetje die vol passie over ieder kruid en koffieboon vertelde. Daarna mochten we ook allerlei soorten thee en koffie proeven, waaronder Luwak koffie. Luwak koffie wordt gemaakt van de poep van een Luwak, lijkt een beetje op een kat. Dus eigenlijk kattenpoepkoffie, de smaak was nog redelijk lekker eigenlijk! Wel een gek idee dat je gewoon koffie van poep drinkt, wel schoongemaakt gelukkig. Daarnaast echt nog 20 andere soorten gedronken terwijl het nog 9 uur 's ochtends was, ik was de rest van dag dus wat actiever haha. Daarna zijn we naar de Gitgit waterval gegaan en daar ook gezwommen en onder gestaan, echt heel gaaf om te doen en er komt zoveel kracht van af! Toen naar de ulun danu tempel, daar keek ik echt heel erg naar uit maar viel een beetje tegen, de omgeving was supermooi (in de bergen bij een meer met mist) en de tempel ook wel, maar hij was ineens zo klein! En je kon er ook niet in helaas, hij stond op een eilandje in het water. Daarna zijn we doorgereden naar Lovina, klein vissersplaatsje geloof ik, niet heel veel van gezien want we kwamen er al best wel laat in de middag aan. Lekker gegeten en heel lang nagevorderd, de plaatselijke Bob Marley kwam bij ons aan tafel zitten en dat werd een hele leuke avond. Volgende morgen om 6 uur gingen we dolfijnen spotten, het was zo ziek druk op de zee! Zoveel Chinezen ook. We hadden wel geluk, de dolfijnen waren een beetje schuw die ochtend, maar ze hebben nog een aantal keer met onze boot meegezwommen, leuk!!
Daarna even strand en 's middags zijn we naar de holy springs gegaan en toen weer back to Ubud.

Die week had ik adventure week, ik heb gemountainbiket door de omgeving, we zijn naar het turtle conservation project gegaan, een vulkaan om 3 uur 's nachts beklommen en massage gehad en nog naar sanur gescooterd voor een dagje strand (met helaas wat regen), al met al een hele leuke week!

In het weekend ging ik met sebas Dennis en Veerle naar Kuta, waar ook heel veel andere vrijwilligers dat weekend heen gingen, op de scooter, wat ook een heel avontuur was. M'n eerste buitenlandse boete binnengehaald!! Vanwege geen internationaal rijbewijs. Maar de politie is hier zo corrupt, eigenlijk moesten we 1 miljoen rupiah betalen (€60), maar na een zielig verhaal opgehangen te hebben mochten we weg voor 300.000 rupiah (minder dan €20) en hoefde ik niet m'n gegevens achter te laten. 's Avonds in Kuta naar skygarden gegaan, onbeperkt eten en uur gratis cocktails voor €3. Dat kan niet anders dan misgaan haha, ik had een hele leuke avond in ieder geval, had me uitstekend vermaakt! De volgende dag lekker rustig aan gedaan, beetje geshopt en aan het zwembad gelegen. Zondagmiddag gingen we weer terug naar Ubud, na afscheid te nemen van Veerle :(

Die week weer lesgegeven, nu aan 4th grade op een andere school. De klas was veel groter en zó veel actiever, echt een uitdaging! Ik gaf les met Charisse, een Belgisch meisje, en Hannah, een Duits meisje. Zo anders om van in je eentje lesgeven naar met z'n drieën lesgeven te gaan, wel heel leuk! We hebben ze dingen geleerd als voornaamwoorden, de klok, simpele vragen en gewoon de vocabulary wat bijspijkeren.

Dat weekend naar gili geweest om m'n padi te halen, samen met sebas en bij blue marlin, het duikcentrum, kwam er nog een meisje uit new york bij. We hadden een Nederlandse instructeur, die blijkbaar de manager was, wel fijn om het van iemand met zoveel ervaring te leren! Het weekend bestond uit lange dagen (vrijdag nog beachparty meegepakt, minder slim idee haha) en veel theorie, oefenen in het zwembad en in de zee duiken! Een van de duiken stond er hele sterke stroming en toen liep alles wat minder lekker, maar de rest van de duiken echt zo genoten! Duiken is zo'n gaaf gevoel, net vliegen maar dan wat haalbaarder haha. Weinig strand gezien dat weekend, iedere keer na het duiken he-le-maal kapot gewoon. Op maandag weer terug naar Ubud voor m'n laatste teachingweek...

Dat was afgelopen week, ik gaf deze week les met Naomi, Nederlands huisgenootje, blijkbaar een hele goede combi want het lesgeven ging echt goed deze week! En eindelijk snapten zelfs alle kinderen het klokkijken! Dat gaf echt veel voldoening en zo leuk om te zien dat de kinderen echt wat leren. Ik had op donderdag en vrijdag ook m'n grote camera mee, dat vonden ze echt geweldig! Allemaal kleine fotograafjes in de dop zijn het, of zoals een aantal meisjes, modelletjes in de dop, te schattig! Het afscheid nemen was dubbel, de kindjes waren zo lief, zoveel tekeningen en knuffels en kusjes en I love you's van ze gekregen en er was zelfs een meisje aan het huilen omdat we weggingen...

Ik ben nu dit weekend in jimbaran (ik typ dit vanaf een strandverkoper in de zon) met Daisy, Kim, Lisanne en Martin en ik ga waarschijnlijk komende week surflessen nemen met Naomi, ben benieuwd!!

Ik zal in het vervolg iets regelmatiger een update schrijven haha, maar had het zo druk de laatste tijd!! Love from baliiii

  • 10 Mei 2014 - 12:48

    Dominique Vogelzang:

    ahhhh tes wat klinkt dat top!!! ben super jaloers man, ik zit in de regen voor centraal te leren.... Maar super leuk om te lezen dat het goed gaat daar!!! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jimbaran

Bali en Azië

-

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Vietnam, Laos en Cambodja!

10 Mei 2014

Love from Bali

09 April 2014

Eerste dagen
Tessa

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 3028

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 30 Juni 2014

Bali en Azië

Landen bezocht: